Ny dag, ny vecka och en ny kurs!

Hmm som ni kanske vet så hade jag tenta i fredag och de betyder att jag har börjat en ny kurs idag. ´Språk, kultur och identitet´ (Language, Culture & Identity heter den på engelska). Hmm mitt första intryck var att den verkar vara intressant. Jag har aldrig insett förrän jag började skolan att det finns så många olika dialekter i Skåne. Hmm konstigt och jag har fått många kommentarer om min breda skånska och jag pratar typisk helsingborgst. jag tycker om min dialekt.

Hmm nu har man ändrat klockan också och ska jag vara ärlig så har jag inte märkt av ändringen, förutom att det är helt klart ljusare på kvällarna och det är bara positivt.

Hmm vad mer ska jag berätta.. Hmm... Har studiebesök imorron på en skola som heter ´Borgerskolan` i Malmö och har ingen aning om var den är någonstans.


Hmm ska vi ha en dagens låt?


Dagens låt: Still love you



Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0